GINOP-1.3.4-17

Turisztikai fejlesztési térségek pozicionálása

 

Projektazonosító: GINOP-1.3.4-17-2018-00005

Projekt címe: A Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozicionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.

Konzorciumi tagok: Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft., Sátoraljaújhely Város Önkormányzata

Támogatási összeg: 395 001 966 Ft

Támogatás mértéke: 100%

Projekt befejezésének dátuma: 2022.06.30.

Projekt leírása: A Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: Az egységes márka megvalósításával és a hozzá kapcsolódó magas színvonalú szolgáltatások kialakításával kialakul a térség nemzetközi versenyképessége, a külföldi célpiacokon a Tokaj brand és márka fejlesztésével a kiemelt turisztikai fejlesztési térség az ország egyik különleges, meghatározó desztinációjává válik. Olyan térség alakul ki, amelyben az erős bor-gasztro és aktív termékkínálat adja a térség márkapilléreit, mellette a komolyzenei és történelmiség biztosította kultúrával.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készül. A térség adottságaiból adódóan legfontosabb projektelem a meglévő borturisztikai termék fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása. További térségspecifikus projektelemek az aktív turizmus fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata, a várak összekötését támogató termékfejlesztés kidolgozása, a térség kiemelkedő alakjaihoz köthető tematikus séták kidolgozása.

A projekt előrehaladása:

A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végzi, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elkészült a turisztikai térség ismertségének és márkapozíciójának felmérése, valamint lezárultak a térségi arculat- és márkastratégia kialakítására irányuló feladatok, és a szemléletformáló rendezvények.  Jelenleg a desztinációs márkastratégiára épülő, széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység megvalósítása zajlik.

Sátoraljaújhely Város Önkormányzata részt vett a desztináció meglévő kártyarendszereinek feltérképezésében és a turisztikai kártyarendszer bevezetéséhez szükséges operatív feladatokban. Elkészült a Turisztikai kártya előkészítő feladatok c. tanulmány.

A térség kiemelkedő alakjaihoz köthető tematikus séták kidolgozására került sor hat különböző útvonalon. Az útvonalak mentén kiemelt szerepet kaptak azok a látványosságok, melyeknek feltétlenül meg kell jelenniük az ide látogatók számára szöveg-, kép- vagy hanganyag formájában.